Skip to main content

1813-ventetider: 80 pct. besvaret inden ti minutter i februar

Ifølge Region Hovedstadens handleplan for at nedbringe 1813-ventetiderne, skulle 90 pct. af opkaldene besvares inden for 10 minutter i starten af februar. Tallet endte på 80 pct.

Kilde: Region Hovedstaden.
Kilde: Region Hovedstaden.
7. mar. 2014
1 min.

Ifølge Region Hovedstadens handleplan for at nedbringe 1813-ventetiderne, skulle 90 pct. af opkaldene besvares inden for 10 minutter i starten af februar.

Det mål nåede 1813 ikke. Ifølge et notat fra regionene, blev 80 pct. af opkaldene besvaret inden for 10 minutter, og det er en stigning i forhold til januar, hvor tallet lå på 64 pct.

Ser man på fordelingen på dage, blev målet opfyldt 17 dage i løbet af den 28 dage lange måned. På fem af dagene var tallet helt oppe i nærheden af de 100 pct.

Den maksimale ventetid på at komme igennem til 1813 var i februar 49 minutter, mens den i januar var helt oppe på en time og 17 minutter.

Det næste mål i handlingsplanen er, at 90 pct. af opkaldene skal besvares inden for 5 minutter, og det mål er trådt i kraft 1. marts.

Ifølge notatet opgør regionen ikke længere ventetiderne på opkald til 1813 på ugebasis men to gange om måneden.