Skip to main content

Lægerne er mest tilfredse med deres pensionskasse

Lægernes Pension indtager igen førstepladsen i årlig kundetilfredshedsmåling.

Lægernes Pension er i top - igen - i årlig undersøgelse af medlemmers tilfredshed. Kilde: Lægernes Pension.
Lægernes Pension er i top - igen - i årlig undersøgelse af medlemmers tilfredshed. Kilde: Lægernes Pension.

Bente Bundgaard, bbu@dadl.dk

27. feb. 2017
2 min.

Hvert år foretager Aalund Business Research en undersøgelse af tilfredsheden blandt kunderne hos en række arbejdsmarkedspensionsselskaber. Med en score på 4,03 på en skala mellem 1 og 5 lander lander Lægernes Pension øverst for tredje år i træk.

Lægerne roser pensionskassens evne til at få pengene til at yngle og signalerer samtidig ønske om mere direkte rådgivningskontakt.

"Vi har over de seneste år ligget på en stabil høj score omkring 4,0. Målingen flugter med vores fornemmelse af, at medlemmerne generelt er tilfredse med Lægernes Pension", siger pensionskassens direktør Chresten Dengsøe, der især hæfter sig ved at par af delresultaterne i målingen.

"Da vi er sat i verden for at skabe høje pensioner, er det naturligvis særligt tilfredsstillende, at lægerne opfatter os som de klart bedste til at få opsparingen til at vokse. Her skiller vi os tydeligst ud fra de øvrige selskaber", siger han.

Sidste år opnåede Lægernes Pension et afkast på 8,5 pct. før skat.

Klik på grafen for et større billede.

Redskab til udvikling

I Lægernes Pension er Aalund-undersøgelsen et værktøj, der kaster lys på forskellige områder af pensionskassens drift og forholdet til medlemmerne. Det gælder også den målrettede information, hvor Lægernes Pension for tiden ligger lavere, end ambitionerne rækker.

"I de seneste år har vi udviklet vores kommunikation langs de brede spor i form af ny hjemmeside og medlemsportal, modernisering af medlemsblad, annoncer, pjecer og sågar nye navne på pensionskasse og bank. Nu retter vi fokus mod den mere personlige kontakt og rådgivning. Vi ved, også fra andre undersøgelser, at mange læger gerne så os være mere opsøgende i vores rådgivning. Det vil vi fokusere mere på i 2017 – men det skal ske i en balance, der respekterer mange lægers ønske om ikke at blive kontaktet ”i tide og utide” af banken eller pensionskassen", siger Chresten Dengsøe.

Hvad angår de øvrige delresultater, hvor der spørges ind til forhold om produkter, rådgivning, information og hjemmeside, ligger Lægernes Pension stabilt over gennemsnittet. Undersøgelsen viser også, at Lægernes Pension har de mest loyale medlemmer: Tre ud af fire ville anbefale Lægernes Pension til andre – hvis de ellers kunne. For Lægernes Pension er kun for læger, og sådan foretrækker lægerne også klart, at det skal være fremover, viser undersøgelsen.