Content area

|
|

Vi kan alle gøre noget godt for uddannelsen hver dag

Forfatter(e)
Bente Malling Ugeskr Læger 2017;179:V69269
I dette nummer af Ugeskrift for Læger beskriver Holm et al [1] sammenhængen mellem motivation, emotion og læring hos yngre læger i speciallægeuddannelsen. Forfatterne giver nogle bud på forskellige faktorer, der kan virke hhv. fremmende og hæmmende på motivationen til at lære. De peger specielt på, at den meget strukturerede måde, vi i Danmark, som i mange andre lande, har valgt at opbygge speciallægeuddannelsen på, kan virke hæmmende for motivationen til at lære. Det er vigtige budskaber, som nok fortjener en ekstra overvejelse hos os alle. Forhåbentlig vil artiklen give anledning til, at...
Blad nummer: 
Sidetal: 
1738
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Anne Gersdorff Korsgaard | 20/10
1 Kommentar
af Karen Brink Linnet | 19/10
1 Kommentar
af Thor Andersen Knudsen | 19/10
2 kommentarer
af Ole Lindgård Dollerup | 18/10
1 Kommentar
af Kristine Rasmussen | 18/10
1 Kommentar
af Camilla Bang | 16/10
1 Kommentar
af Tobias Ramm Eberlein | 15/10
6 kommentarer
af Frank Bang Nissen | 15/10
1 Kommentar