Content area

|
|

Vi kan alle gøre noget godt for uddannelsen hver dag

Forfatter(e)
Bente Malling Ugeskr Læger 2017;179:V69269
I dette nummer af Ugeskrift for Læger beskriver Holm et al [1] sammenhængen mellem motivation, emotion og læring hos yngre læger i speciallægeuddannelsen. Forfatterne giver nogle bud på forskellige faktorer, der kan virke hhv. fremmende og hæmmende på motivationen til at lære. De peger specielt på, at den meget strukturerede måde, vi i Danmark, som i mange andre lande, har valgt at opbygge speciallægeuddannelsen på, kan virke hæmmende for motivationen til at lære. Det er vigtige budskaber, som nok fortjener en ekstra overvejelse hos os alle. Forhåbentlig vil artiklen give anledning til, at...
Blad nummer: 
Sidetal: 
1738
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Hans Erik Brygger | 24/06
3 kommentarer
af Jennifer Vikre-Jørgensen | 22/06
2 kommentarer
af Susanne L. M. Bülow | 19/06
2 kommentarer
af Niels Ejnar Bie | 18/06
2 kommentarer
af Hanne Hermann | 17/06
1 Kommentar
af Julius Vindbjerg Nissen | 17/06
1 Kommentar