Content area

|

Det islamiske tørklæde

Forfatter(e)
♠ Reservelæge Helene Dal Bjerno, Odense, E-mail: Bjerno@webspeed.dk
Angående den aktuelle lægefaglige tørklædedebat kan man spørge sig selv, om det islamiske tørklæde altid er helt uproblematisk i læge-patient-kontakten. Det ses ofte i debatten, at fortalere for et tørklædeforbud bliver behæftet med etiketter såsom: »racist, nynazist eller fascist« osv. Men for det første er det at være muslim ikke nogen race, idet muslimer findes i alle nuancer og racer. At være tørklædebærende muslim er at vælge en særlig religiøs levevis, som langtfra støttes af alle muslimer, og som heller ikke finder ubetinget opbakning i sin religiøse fordring blandt alle de relevante...
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Andreas Gothardt Lundh | 02/12
1 Kommentar
af Michael Uldall Steinfath | 01/12
1 Kommentar
af Pedram Kazemi-Esfarjani | 01/12
1 Kommentar
af Bjarne Stigsby | 30/11
2 kommentarer
af Camilla Bang | 29/11
2 kommentarer
af Stine Madsen-Østerbye | 29/11
1 Kommentar
af Kaj Seidelin | 29/11
6 kommentarer
af Pedram Kazemi-Esfarjani | 28/11
2 kommentarer
af Ulf Bern Jensen | 24/11
2 kommentarer
af Bodil Marie Nielsen | 24/11
2 kommentarer