Skip to main content

> Svar:

Jesper Poulsen, formand for Lægeforeningen E-mail: jp@dadl.dk

4. nov. 2005
2 min.

Der skal ikke herske tvivl om, at jeg også er træt af »internt fnidder« i Lægeforeningen. Men den økonomiske situation i Lægeforeningen er nu engang sådan, at krybben er tom, og så bides hestene. Det er der ikke noget overraskende i, og det må vi igennem. De interne styrkeforhold i Lægeforeningen er heller ikke ligegyldige, når vi nu har den opbygning, som vi har. Men naturligvis kan man diskutere, hvor meget disse ting skal fylde på et Lægemøde.

Jeg vil dog gerne anholde beskrivelsen af sandkassen og dagsordenen til Lægemødet. Det vil være Torben bekendt, at formandsberetningen fylder godt på et Lægemøde, og her tager vi altid de tungere politiske emner op, med efterfølgende debat. Det vil også ske i år, og der er altså også andre emner end kontingent og vedtægter på dagsordenen.

Jeg vil også godt anholde de helt urimelige bemærkninger om relevansen af Lægeforeningen. Det vil fremgå af formandsberetningen, og det vil især fremgå af aktivitetsberetningen, der også fremlægges på Lægemødet, at Lægeforeningen har arbejdet med en lang række emner og har gjort sin indflydelse gældende på rigtigt mange områder i samfundet. Den slags politisk arbejde er ikke særligt synligt for medlemmerne, og i hvert fald er det jo ikke noget, der foregår på et møde i repræsentantskabet. Dog vil jeg sige, at læser man som medlem af Lægeforeningen nogenlunde løbende herværende blad, så vil man, især gennem de politiske ledere, kunne følge med i hvad det er, der rører sig. Og det er en hel del.