Skip to main content

Elektronisk indberetning af dødsatteste

Morten Hjulsager, Sundhedsstyrelsen

28. nov. 2006
1 min.

Sundhedsstyrelsen meddeler hermed, at der er åbnet for elektronisk indberetning af dødsattester pr. 1. november 2006. Som det fremgår af bekendtgørelse nummer 1046 af 20. oktober 2006 om dødsattester, er elektronisk indberetning frivillig til og med den 31. december 2006. Fra den 1. januar 2007 vil elektronisk indberetning af dødsattester være obligatorisk.

Vejledning i udfyldelse og indberetning af dødsattester kan findes på Sundhedsstyrelsens hjemmeside www.sst.dk

I perioden frem til den 1. januar 2007 kan der som nævnt fortsat indberettes på papirblanket. Der skal hertil benyttes en ny blanket, som Sundhedsstyrelsen introducerer samtidig med den elektroniske indberetning. Det er fra den 1. november ikke længere muligt at benytte den hidtidige (grønne) dødsattest.

Nye dødsattester kan rekvireres fra Schultz Information, tlf.: 43 63 23 00, e-mail: schultz@schultz.dk.