Content area

|

En model for fremtidens patientklagesystem

Forfatter(e)
Formand for lægeforeningen Jens Winther Jensen Foto Ida Schmidt
###40-leder-09### Arbejdsgivere og arbejdstagere i sundhedsvæsenet er enige om, hvordan et nyt patientklagesystem bør indrettes. Lægeforeningen og Danske Regioner har offentliggjort et fælles udspil om et klagesystem, der er ubureaukratisk og hviler på hovedprincippet om, at en klage først skal behandles der, hvor et uheldigt forløb har fundet sted. Altså ude på hospitalet eller i klinikken. Hvis parterne ikke kan forliges, eller patienten fravælger den lokale mægling, kan klagen bringes til det centrale niveau, der er todelt. En patientombudsmand, der tager sig af klager over haltende forl...
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Jonathan Dahl | 26/09
1 Kommentar
af Claus Rasmussen | 23/09
1 Kommentar
af Birger Kreutzfeldt | 22/09
1 Kommentar
af Lars Ulrik Gerdes | 22/09
3 kommentarer
af Jeppe Plesner | 21/09
8 kommentarer
af Hanne Madsen | 21/09
5 kommentarer
af Sigrid Bjerge Gribsholt | 19/09
2 kommentarer
af Thomas Edgar Lauritzen | 17/09
1 Kommentar
af Claus Bisgaard | 16/09
4 kommentarer
af Robert F. Chouinard | 09/09
1 Kommentar