Generalforsamling 2009

Pensionskassen

31. mar. 2009

Generalforsamlingen består i år af 77 delegerede, som er valgt blandt pensionskassens medlemmer.

Ethvert medlem af pensionskassen har ret til at møde på generalforsamlingen og tage ordet, men kun de delegerede har stemmeret. Et medlem, der ikke er delegeret, og som ønsker at møde på generalforsamlingen, skal meddele det til pensionskassen senest fem dage før generalforsamlingen, dvs. senest den 19. april 2009.

Dagsorden og forslag til generalforsamlingen

1. Bestyrelsens beretning om pensionskassens virksomhed i det forløbne år

2. Fremlæggelse af det af revision, bestyrelse og direktion underskrevne årsregnskab til godkendelse

3. Fastsættelse af medlemsbidrag

4. Forslag fra bestyrelsen, delegerede eller medlemmer

5. Valg af bestyrelse

6. Valg af revisorer

7. Eventuelt.

Under punkt d. vil følgende forslag blive behandlet. Forslag 1 - 8 og forslag 10 er alle fra bestyrelsen. Forslag 9 er fra Egon Juul-Andersen (delegeret):

1. Ændring af vedtægten som følge af ændrede vedtægter i Lægeforeningen.

2. Forslag til forretningsorden for afholdelse af generalforsamling samt hjemmel hertil i vedtægten.

3. Ændring som følge af inkonsekvens mellem vedtægt og regulativ vedrørende tidspunktet for hvornår pensionskassen skal have modtaget kandidatlisterne ved valg af delegerede til generalforsamlingen og ændring af dette tidspunkt.

4. Forslag om, at den seneste aldersgrænse for udbetaling af alderspension med virkning fra den 1. januar 2010 hæves fra 70 år til 75 år i pensionsregulativet.

5. Forslag om at tilføje adgang i pensionsregulativet til at indbringe en ankenævnsafgørelse for voldgift.

6. Ændring af vedtægten som følge af nye regler om revisionsudvalg i finansielle virksomheder.

7. Ændring af pensionsregulativet med henblik på delegation af beføjelser fra bestyrelsen til administrationen.

8. Indførelse af mulighed for, at ikke blot fremtidige, men også allerede indbetalte bidrag kan indbetales til betinget grundlag, hvis det besluttes af det enkelte medlem.

9. Forslag om, at pensionskassens samarbejde med Falck Healthcare behandles på generalforsamlingen.

10. Forslag til generel bemyndigelse.

De fuldstændige forslag, som indeholder de tekniske ændringer i vedtægt og pensionsregulativ, kan rekvireres i pensionskassen eller læses på www.lpk.dk. Årsrapport 2008 kan ligeledes rekvireres i pensionskassen eller læses på www.lpk.dk, hvor der også findes en kortere orientering om årsrapporten.