Lægernes Pension – generalforsamling 2017

Der er generalforsamling i Lægernes Pension fredag den 28. april 2017 kl. 13 på Comwell Kolding.

3. apr. 2017

Generalforsamlingen består i år af 120 delegerede, som er valgt blandt pensionskassens medlemmer. Som medlem af Lægernes Pension har du ret til at deltage i generalforsamlingen og tage ordet. Det er dog kun de delegerede, der har stemmeret. Hvis du ikke er delegeret, men ønsker at møde på generalforsamlingen, skal du give os besked senest 25. april 2017 på mail til gf2017@lpb.dk.

Dagsorden og forslag til generalforsamlingen

a. Valg af dirigent

b. Godkendelse af forretningsorden for afvikling af generalforsamlingen

c. Bestyrelsens beretning om pensionskassens virksomhed i
det forløbne år

d. Fremlæggelse af det af revision, bestyrelse og direktion
underskrevne årsregnskab til godkendelse

e. Fastsættelse af medlemsbidrag

f. Forslag fra bestyrelsen, delegerede eller medlemmer

g. Godkendelse af lønpolitik

h. Bestyrelsens vederlag

i. Valg af bestyrelse

j. Valg af revisorer

k. Eventuelt

Under punkt f vil følgende forslag fra bestyrelsen og delegerede blive behandlet:

Forslag 1 fra bestyrelsen om at give medlemmer, der udfører et arbejde, der forudsætter lægelige kvalifikationer, men som ikke har permanent autorisation, mulighed for efter ansøgning at opnå fuldt medlemskab af pensionskassen med fulde forsikringsdækninger.

Forslag 2 fra bestyrelsen om overgang til elektronisk kommunikation med medlemmerne i tilfælde af kampvalg om pladserne som delegerede til generalforsamlingen.

Forslag 3 fra bestyrelsen om udvidelse af hvilende medlemmers adgang til at vælge mellem de forskellige pensionsordninger.

Forslag 4 fra bestyrelsen – Forslag til generel bemyndigelse.

Forslag 1 fra liste Ansvarlig Pension:

At bestyrelsen udarbejder en redegørelse for, hvad formuleringen ”net zero emission by second half of the century” fra Parisaftalen betyder for tidsperspektivet i en evt. afvikling af investeringer i
fossilselskaber som ikke omstiller sig ud fra Parisaftalen.

Forslag 2 fra liste Ansvarlig Pension:

At bestyrelsen arbejder for, at der gennemføres en analyse af en mulig forretningsmodel for at etablere en fossilfri investeringsforening via Lægernes Invest.

Forslag 1 fra liste Lægernes Pension og Bank Medlemslisten:

Lægernes Pensions bestyrelse opfordres til at sikre at mindst et medlem af Lægernes Banks bestyrelse er en læge med udbredt personaleledelseserfaring.

Forslag 2 fra liste Lægernes Pension og Bank Medlemslisten:

Bestyrelsen opfordres til at udarbejde og fremlægge et ændringsforslag til vedtægterne, hvorefter mindst et medlem af Lægernes Pensions bestyrelse har personaleledelseserfaring.

Forslag 3 fra liste Lægernes Pension og Bank Medlemslisten:

I tilfælde af at der er samarbejdsudvalg i kasse og bank:

Generalforsamlingen opfordrer bestyrelsen til i samarbejde
med samarbejdsudvalgene i pensionskassen og Lægernes Bank at arbejde for, at der vælges medarbejderrepræsentanter til Lægernes Pensions bestyrelse.

Forslag 4 fra liste Lægernes Pension og Bank Medlemslisten:

I tilfælde af at der ikke er samarbejdsudvalg i kasse og bank:

Generalforsamlingen opfordrer bestyrelsen til at etablere samarbejdsudvalg for Lægernes Pension og Lægernes Bank.

Forslag 5 fra liste Lægernes Pension og Bank Medlemslisten:

Generalforsamlingen opfordrer bestyrelsen i Lægernes Pension til
i samarbejde med de opstillede lister at nedsætte et udvalg mhp. modernisering af vedtægterne, herunder en reduktion i antallet af lægelige medlemmer i bestyrelsen af pensionskassen samt en begrænsning i det samlede antal år man kan sidde i bestyrelsen af pensionskassen inklusiv datterselskaber.

De fuldstændige forslag kan læses på lpb.dk. À