Content area

|

Orientering fra Lægeforeningens Lægeetiske Nævn

###ufl_brun### Flere lægemiddelfirmaer udgiver reklametidsskrifter, som informerer om egne nye lægemidler, forfattet af læger med faglig baggrund og erfaring på området. Nævnet for Medicinsk Informationsmateriale oversender ofte sådanne publikationer til Lægeetisk Nævn med henblik på vurdering af, om Bekendtgørelse om reklame for lægemidler af 10. september 2001, § 2, stk. 6, og § 7, stk. 2, er overholdt. På denne baggrund tilråder Lægeetisk Nævn, som en vejledning til landets læger, at fællesnavne - dvs. generiske navne - anvendes i sådanne præparatomtalers oversigtsdel, og at præparatet i...
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Bodil Jessen | 01/10
5 kommentarer
af Elo Aagaard Rasmussen | 01/10
1 Kommentar
af Kaja Kastberg Faurø | 30/09
1 Kommentar
af Jesper Peter Schou | 30/09
2 kommentarer
af Simon Graff | 27/09
2 kommentarer
af Jonathan Dahl | 26/09
1 Kommentar
af Claus Rasmussen | 23/09
1 Kommentar
af Birger Kreutzfeldt | 22/09
1 Kommentar
af Jeppe Plesner | 21/09
8 kommentarer
af Hanne Madsen | 21/09
5 kommentarer