Content area

|

Træning i informationssamtalen for medicinstuderende: fra det enkle til det komplekse

Forfatter(e)
Klinisk psykolog Peter Lønberg Madsen, cand.psych. Birgitte Dahl Pedersen & professor Knut Aspegren Københavns Universitet, Laboratorium for Kliniske Færdigheder, og H:S Rigshospitalet, Laboratorium for Kliniske Færdigheder, Afsnit 5404
###vp46406-1### Hensigten med den beskrevne træning i informationssamtalen på medicinstudiet i København er, at de studerende skal opnå færdigheder på et basalt niveau, som de kan bygge videre på i deres professionelle virke efter studiet. Færdighed i den medicinske informationssamtale kræver særskilt træning. Lægefagligt enkle informationssamtaler, f.eks. om forventede »normale« prøvesvar og simple operationer, trænes først på basis af en generel grundmodel for den lægelige informationssamtale. Først når denne grundmodel beherskes, trænes svære informationssamtaler, f.eks. om en alvorlig...
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Claus Rasmussen | 23/09
1 Kommentar
af Birger Kreutzfeldt | 22/09
1 Kommentar
af Lars Ulrik Gerdes | 22/09
3 kommentarer
af Jeppe Plesner | 21/09
8 kommentarer
af Hanne Madsen | 21/09
5 kommentarer
af Sigrid Bjerge Gribsholt | 19/09
2 kommentarer
af Thomas Edgar Lauritzen | 17/09
1 Kommentar
af Claus Bisgaard | 16/09
4 kommentarer
af Robert F. Chouinard | 09/09
1 Kommentar