Content area

|
|

Abrupt ophør med benzodiazepiner udløste svært delirium

Pludseligt ophør eller for hurtig nedtrapning af benzodiazepinbehandling kan give uro, søvnløshed, krampeanfald og delirium med konfusion,
Medicinliste fra patientens hjemland. Udsnit af Tabel 1.
Forfatter(e)

Redaktionen

Med udgangspunkt i en sygehistorie hos en 51-årig mand af asiatisk etnicitet, som i flere år var i benzodiazepinbehandling i hjemlandet og efterfølgende i Danmark, gennemgår Mäkinen et al abstinenssymptomer ved ophør eller for hurtig nedtrapning af benzodiazepinbehandling og diskuterer den korrekte behandling af tilstanden.

Læs kasuistik

Livstruende delirium udløst efter pludseligt ophør af langvarig behandling med benzodiazepiner
Vivi-Nelli Mäkinen, Kenneth Brandt Hansen & Søren Tang Knudsen

Right side

af Jørgen Skov Jensen | 05/07
1 Kommentar
af Bodil Thordis Lyngholm | 03/07
6 kommentarer
af Anette Bygum | 02/07
1 Kommentar
af Ejnar Skytte Ankersen | 02/07
1 Kommentar
af Hanne Madsen | 01/07
1 Kommentar
af Jan Henrik Værnet | 01/07
1 Kommentar
af Simon Wehner Fage | 01/07
4 kommentarer
af Henrik Keller | 27/06
4 kommentarer
af Jerzy Miskowiak | 27/06
1 Kommentar