Content area

|

Eksamensfanatisme

Forfatter(e)
Stud.med. Niels Okkels, Aarhus N. E-mail: nielsokkels@gmail.com Interessekonflikter: ingen
Lægestuderende er mestre i at effektivisere studieform og -teknik med det formål at opnå bedst mulige karakterer til eksamen. Veltilrettelagte læseplaner intensiverer repeteringen og lagrer kortidshukommelsen op til eksamensdatoen. De fleste bruger de sidste uger op til eksamen på at løse gamle eksamensopgaver. Således indlæres den typiske ordlyd og detaljegrad og chancen højnes for at genkende et eksamensspørgsmål, som allerede er stillet nogle år forinden. Dette er alment kendt og accepteret. ...
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Gitte E. Egsdal Wienholtz | 24/06
2 kommentarer
af Jennifer Vikre-Jørgensen | 22/06
2 kommentarer
af Susanne L. M. Bülow | 19/06
2 kommentarer
af Niels Ejnar Bie | 18/06
2 kommentarer
af Hanne Hermann | 17/06
1 Kommentar
af Julius Vindbjerg Nissen | 17/06
1 Kommentar
af Peter Tagmose Thomsen | 15/06
1 Kommentar