Content area

|

Før: Hvordan gik operationen? Snart: Hvordan har patienten det?

Når sundhedsvæsenet i fremtiden skal styres mindre efter aktivitet og mere efter kvalitet, handler det selvfølgelig om økonomi. Men også om, hvad patienten får ud af sin kontakt med sundhedsvæsenet. Det er ikke en ligetil kobling. På Farsø Sygehus er man på sporet af datadrevet værdiskabelse for patienten. Men tror ikke rigtig på, at man kan bruge det til at afregne efter.

Ledende overlæge Poul Hedevang Christensen og overlæge Andreas Kappel kan med en nyudviklet prædiktionsmodel sortere patienter fra, som ikke vil have glæde af hofte- eller knæalloplastik. Foto: Lars Horn.
Af
Anne Steenberger, as@dadl.dk
Blad nummer: 

💬 0 Kommentarer

Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Christine Højgaard Heilesen | 26/05
2 kommentarer
af Niels Thorkild Møller | 26/05
4 kommentarer
af Erik Jakob Møller | 26/05
2 kommentarer
af Morten Blomgren | 26/05
1 Kommentar
af Camilla Slot Mehlum | 25/05
1 Kommentar
af Frederik Liljefred | 23/05
1 Kommentar
af Eva Godzik Sadola | 23/05
1 Kommentar
af John Henrik Jurlander | 22/05
1 Kommentar