Content area

|

Før: Hvordan gik operationen? Snart: Hvordan har patienten det?

Når sundhedsvæsenet i fremtiden skal styres mindre efter aktivitet og mere efter kvalitet, handler det selvfølgelig om økonomi. Men også om, hvad patienten får ud af sin kontakt med sundhedsvæsenet. Det er ikke en ligetil kobling. På Farsø Sygehus er man på sporet af datadrevet værdiskabelse for patienten. Men tror ikke rigtig på, at man kan bruge det til at afregne efter.

Ledende overlæge Poul Hedevang Christensen og overlæge Andreas Kappel kan med en nyudviklet prædiktionsmodel sortere patienter fra, som ikke vil have glæde af hofte- eller knæalloplastik. Foto: Lars Horn.
Forfatter(e)
Anne Steenberger, as@dadl.dk
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Eskild Boeskov | 23/01
6 kommentarer
af Pal Bela Szecsi | 20/01
2 kommentarer
af Peter Søndergaard | 18/01
3 kommentarer
af Mads Henrik Koch Hansen | 16/01
2 kommentarer
af Lars Guttorm | 14/01
5 kommentarer
af Morten Ellemose Gulev | 14/01
4 kommentarer
af Henning Damgaard Laugesen | 14/01
1 Kommentar