Content area

|

Kunsten at krydse grænsen mellem det private og det professionelle

En ældre patient ringer i klokken og beder om at komme på toilettet. ”Jeg har kaffepause. Du må vente til bagefter,” lyder svaret. Den kultur vil Beth Lilja af med, hun er stensikker på, at der rundt om i sundhedsvæsenet findes lommer, som ikke har fundet ud af at sundhedsvæsenet er til for patienten og ikke omvendt. Hendes mor er en af dem, der har fået en nedværdigende behandling. Den fortælling har Beth Lilja taget med over i sit arbejde som direktør i Dansk Selskab for Patientsikkerhed

Foto: Claus Boesen.
Forfatter(e)
Anne Steenberger, as@dadl.dk
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Frede Simonsen | 20/04
2 kommentarer
af Hans Storm Erichsen | 19/04
1 Kommentar
af Debatred. | 15/04
1 Kommentar
af Martin Bonde Petersen | 15/04
1 Kommentar
af Anne Lisbeth Hoffmann | 15/04
4 kommentarer
af Jørgen Lous | 13/04
9 kommentarer
af Karin Marlen Moldrup | 13/04
3 kommentarer