?
Læs mere om arbejdspladslogin her.

Content area

Videnskab / 3. jul 2017

Sammenhæng mellem motivation, emotioner og læring

Statusartikel
Dato
3. jul 2017
Forfattere
Ellen Holm1, Hanne Blæhr Jørsboe2, Kirsten Holm3 & Jette Led Sørensen4 1) Medicinsk Afdeling, Nykøbing Falster Sygehus 2) Sygehusledelsen, Nykøbing Falster Sygehus 3) Pædiatrisk Enhed, Nordsjællands Hospital, Hillerød 4) Juliane Marie Centret for Børn, Kvinder og Forplantning, Rigshospitalet Ugeskr Læger 2017;179:V10160699
💬 0
Reference: 
Ugeskr Læger 2017;179:V10160699
Blad nummer: 
Sidetal: 
2-5
The correlation between motivation, emotions land learning
This article explores the importance of emotions as conditional for motivation in medical education. The main principles in self-determination theory and in control-value theory are outlined, and practical consequences which may be drawn from these theories are discussed. Based on the literature we hypothesize that human need for autonomy and competence may be violated by strict regulations and detailed plans for medical education, and that constructive feedback may modify these potential negative effects and support feelings of competence and autonomy.

💬 0 Kommentarer

Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Du kan også købe adgang

Køb abonnement til Ugeskriftet.dk (der er forskellige abonnementstyper )

Right side

Nr. 25/2017

Senest kommenteret

Styrelsen for Patientsikkerhed politianmelder flere læger
💬
1
Lars Pristed Jensen 12. dec 2017 22:41
Anders Beich: ”Sundhedsnyheder” i pressen lægger pres på almen praksis
💬
1
Kristian Rørbæk Madsen 12. dec 2017 21:16
Åndelig omsorg er et nyt forskningsfelt
💬
1
Torben Andersen 11. dec 2017 16:54
Har Danske Regioner scoret et selvmål?
💬
2
Annette Dam Fialla 11. dec 2017 10:07