Content area

|

Det gode kliniske ophold

Forfatter(e)
Charlotte V. Ringsted
I talrige studier har man inden for de seneste år påpeget, at den kliniske del af lægeuddannelsen er utilstrækkelig som forberedelse til funktionen som læge. I dette nummer af Ugeskrift for Læger bringes endnu et studie, hvor forfatterne påpeger, at studenters kliniske ophold har for løs struktur vedrørende mål, arbejdsopgaver og evaluering af studenternes kompetence. Studenterne er observatører frem for medspillere, og det er i modstrid med grundtanken i mesterlære, hvor aktiv deltagelse er en forudsætning for læring af praksis. I studiet beskrives, at alle er enige om, at der skal gøres...
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Bodil Jessen | 01/10
5 kommentarer
af Elo Aagaard Rasmussen | 01/10
1 Kommentar
af Kaja Kastberg Faurø | 30/09
1 Kommentar
af Jesper Peter Schou | 30/09
2 kommentarer
af Simon Graff | 27/09
2 kommentarer
af Jonathan Dahl | 26/09
1 Kommentar
af Claus Rasmussen | 23/09
1 Kommentar
af Birger Kreutzfeldt | 22/09
1 Kommentar
af Jeppe Plesner | 21/09
8 kommentarer
af Hanne Madsen | 21/09
5 kommentarer