Generalforsamling 2013

22. mar. 2013

Generalforsamlingen består i år af 117 delegerede, som er valgt blandt pensionskassens medlemmer.

Som medlem af pensionskassen har du ret til at deltage i generalforsamlingen og tage ordet. Det er dog kun de delegerede, der har stemmeret. Hvis du ikke er delegeret, men ønsker at møde på generalforsamlingen, skal du give os besked senest den 8. april 2013.

Dagsorden og forslag til generalforsamlingen

a. Valg af dirigent

b. Godkendelse af forretningsorden for afvikling af generalforsamlingen

c. Bestyrelsens beretning om pensionskassens virksomhed i det forløbne år

d. Fremlæggelse af det af revision, bestyrelse og direktion underskrevne årsregnskab til godkendelse

e. Fastsættelse af medlemsbidrag

f. Forslag fra bestyrelsen, delegerede eller medlemmer

g. Godkendelse af lønpolitik

h. Bestyrelsens vederlag

i. Valg af bestyrelse

j. Valg af revisorer

k. Eventuelt

Under punkt f vil følgende forslag fra bestyrelsen og delegerede blive behandlet:

Forslag 1: Forslag fra bestyrelsen om ændring af vedtægtens bestemmelser om pensionskassens hjemsted og afholdelse af generalforsamling.

Forslag 2: Forslag fra bestyrelsen om dispensation fra reglerne om bestyrelsesmedlemmers valgperiode.

Forslag 3: Forslag fra bestyrelsen om ændring i betingelserne for at opnå børnepension.

Forslag 4: Forslag fra bestyrelsen om ændring af pensionsregulativets bestemmelser om indbetaling til kønsopdelte beregningsgrundlag og fælleskønsgrundlag.

Forslag 5: Forslag fra Annette Frölich, Sven Gade, Torsten Sørensen, Ole Hein-Sørensen og Jørgen Lindskov (delegerede) om, at pensionerede medlemmer ved en udvidelse af bestyrelsen repræsenteres i pensionskassens bestyrelse ved en pensionist.

Forslag 6: Forslag fra »Omtegningslisten af 2012« (de delegerede Olaf Berg, Gorm Pallesen og Niels Jacob Bang Nielsen) om, at generalforsamlingen opfordrer bestyrelsen til at skabe grundlag i vedtægt/pensionsregulativ for et fremtidigt tilbud om omtegning fra pensionsordning med garanti til ordning med betinget garanti på en sådan måde, at det i tilknytning til omtegningen bliver muligt at opnå ægtefællepension i en pensionsordning med betinget garanti også for de medlemmer, der i 1993 valgte at lade fremtidige indbetalinger indgå på en pensionsordning uden ægtefællepension, mens de bibeholdt den allerede opsparede ægtefællepension. Det fornødne grundlag bør senest forelægges til vedtagelse på ordinære generalforsamling 2014.

Forslag 7: Forslag fra Erik Holst (delegeret) om, at generalforsamlingen opfordrer bestyrelsen til snarest at indføre adgang for medlemmerne til at begære al individuel kommunikation med pensionskassen fremsendt som e-mail eller bilag til e-mail – inklusive leveattestanmodninger. Samtidig opfordres bestyrelsen til at lade producere en elektronisk udgave af Pensionsnyt, som også kan begæres udsendt via e-mail enten som bilag eller som henvisning til en online-udgave.

Forslag 8: Forslag fra Erik Holst (delegeret) om, at generalforsamlingen opfordrer bestyrelsen til at sikre, at alle medlemmer af pensionskassen bosat i EU-medlemslande samt Island, Lichtenstein eller Norge får samme adgang til at benytte pensionsbanken og på samme vilkår som medlemmer – og nu også alle andre læger – bosat i Danmark, på Færøerne eller i Grønland.

Forslag 9: Forslag fra Erik Holst (delegeret) om, at generalforsamlingen opfordrer bestyrelsen til at tage skridt til at ophæve de i § T8 indeholdte begrænsninger i adgangen til børnepension og de i § T9 indeholdte begrænsninger i adgangen til enke-/enkemandspension.

Forslag 10: Forslag fra bestyrelsen til generel bemyndigelse.

De fuldstændige forslag samt »Årsrapport 2012« i sit fulde omfang kan læses på pensionskassens hjemmeside www. lpk.dk.