Skip to main content

Kampagnen »Min læge« begynder nu

Claus Christoffersen, kommunikationschef i PLO, cc.plo@dadl.dk

1. apr. 2011
2 min.

Praktiserende lægers organisation

I dag og i morgen vil alle praksis modtage en stor grøn plakat og 30 foldere. Det er omdrejningspunktet i PLO's informationskampagne »Min Læge«, som sætter fokus på arbejdet i almen praksis og den nøglerolle, som de praktiserende læger har i sundhedsvæsenet.

»Kampagnen er et centralt led i vores strategi om at synliggøre det nære forhold, der eksisterer mellem den praktiserende læge og patienterne. Det nære forhold sikrer ikke kun høj kvalitet i behandlingen, fordi vi kender patienterne, men også en effektiv og billig lægeordning«, siger Henrik Dibbern, formand for PLO.

Han peger på, at der i forhandlingsforløbet med regionerne om en ny overenskomst var alt for lidt fokus på den nøglerolle, som almen praksis har i sundhedsvæsenet. På den baggrund valgte bestyrelsen i PLO at igangsætte en kampagne for at fortælle den almindelige dansker om almen praksis.

»Vi færdigbehandler selv ni ud af ti henvendelser med stor tilfredshed blandt patienterne. Vi er tilgængelige 24 timer i døgnet, når vi tager vagtlægeordningen med, og vi koster blot fire kroner pr. borger om dagen. Det kan vi godt tillade os at fortælle danskerne«, siger Henrik Dibbern.

Han ser frem til kollegernes reaktion, når de i dag eller i morgen modtager den grønne plakat og de 30 foldere, som kan placeres i venteværelset.

»Vi har udformet plakaten på en måde, så den opnår maksimal synlighed i venteværelset, som jo er en unik platform at kommunikere ud fra. Vi har også sikret en grad af personlig identifikation, da lægen kan skriver under med eget navn på plakaten. Jeg håber, at mine kolleger vil bruge det, så borgerne kan få indsigt i den rolle, som almen praksis spiller i sundhedsvæsenet«, siger Henrik Dibbern.