Content area

|
|

Hudætsninger hos spædbørn efter lapisbehandling af navlegranulomer

Ugens billede.
Forfatter(e)
Louise Pagh Winther, Gynækologisk-obstetrisk Afdeling, Odense Universitetshospital, E-mail: louisejoergen@yahoo.dk & Jesper Fenger-Grøn, Pædiatrisk Afdeling, Kolding Sygehus, Sygehus Lillebælt. Ugeskr Læger 2016:178:V67434
Med få måneders mellemrum blev to børn set på en lokal børneafdeling med ætsninger af huden omkring navlen. Begge børn havde i forbindelse med femugersundersøgelsen fået toucheret et navlegranulom [1] med lapis (sølvnitrat). I begge tilfælde helede huden i løbet af nogle uger, men i den akutte fase var ætsningerne smertefulde. Få måneder tidligere var et lignende tilfælde af hudætsning blevet set på en anden børneafdeling. Der er således tale om tre utilsigtede hændelser hos tre forskellige alment praktiserende læger forskellige steder i landet. Der er kasuistiske meddelelser om lignende...
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Andreas Gothardt Lundh | 02/12
1 Kommentar
af Michael Uldall Steinfath | 01/12
1 Kommentar
af Pedram Kazemi-Esfarjani | 01/12
1 Kommentar
af Bjarne Stigsby | 30/11
2 kommentarer
af Camilla Bang | 29/11
2 kommentarer
af Stine Madsen-Østerbye | 29/11
1 Kommentar
af Kaj Seidelin | 29/11
6 kommentarer
af Pedram Kazemi-Esfarjani | 28/11
2 kommentarer
af Ulf Bern Jensen | 24/11
2 kommentarer
af Bodil Marie Nielsen | 24/11
2 kommentarer