Content area

|

Læger skal blive bedre til at lære af fejl og klager: »Vi er nødt til at bryde isen«

Det gør ondt, og det slider. Mange læger oplever følelsesmæssige belastninger, når de får en klagesag, og enkelte kan helt miste lysten til at være læge. Nu sætter Lægeforeningen fokus på at klæde ledere bedre på, så de kan støtte medarbejdere, der får en klage. Målet er at skabe en mere åben og patientsikker kultur, hvor læger i højere grad taler om og lærer af fejl og klager, lyder det fra Camilla Rathcke.
Camilla Rathcke, Jakob Greve Carlsen, Dan Brun Petersen.
Forfatter(e)
Bodil Jessen boj@dadl.dk
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Konrad Melonik | 15/08
3 kommentarer
af Sarah Wåhlin-Jacobsen | 12/08
2 kommentarer
af Sebastian von Huth | 09/08
2 kommentarer
af Philippe Adam Grandjean | 08/08
5 kommentarer
af Rune Jacobsen | 06/08
5 kommentarer
af Anna Sofie Bech | 02/08
4 kommentarer
af Lars Bønløkke | 01/08
13 kommentarer
af Henrik Ib Nielsen | 01/08
2 kommentarer
af Jamila Stephanie Hussein Eriksen | 01/08
2 kommentarer