Content area

|

»Helhedsindtrykket af udstillingen er på en gang trist og bevægende«

Udstillingen »Englens kys. Syge piger i nordisk kunst« stiller det helt centrale spørgsmål: Hvorfor bliver den syge pige et markant motiv i nordisk kunst i sidste halvdel af 1800-tallet? Udstillingen er vigtig, fordi den minder os om den store medicinske og sociale udvikling, der er sket i de sidste 150 år, skriver anmelderne Ida E. Gjørup og Peter Skinhøj.
Edvard Munch: Det syge barn, 1925. CC BY 4 The Munch Museum
Forfatter(e)
Ida E. Gjørup, speciallægekonsulent i infektionsmedicin og intern medicin og Peter Skinhøj, professor emeritus, dr. med. Interessekonflikter: ingen
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Toke Seierøe Barfod | 28/10
1 Kommentar
af Ditte Damsgaard | 26/10
2 kommentarer
af Jacques Funding | 26/10
1 Kommentar
af Torben Mahneke | 22/10
1 Kommentar
af Henrik Dibbern | 18/10
1 Kommentar
af Jens Langhoff-Roos | 17/10
3 kommentarer
af Tomas Christensen Kjær | 16/10
1 Kommentar
af Lars Lindberg Andersen | 15/10
1 Kommentar