Content area

|

»Helhedsindtrykket af udstillingen er på en gang trist og bevægende«

Udstillingen »Englens kys. Syge piger i nordisk kunst« stiller det helt centrale spørgsmål: Hvorfor bliver den syge pige et markant motiv i nordisk kunst i sidste halvdel af 1800-tallet? Udstillingen er vigtig, fordi den minder os om den store medicinske og sociale udvikling, der er sket i de sidste 150 år, skriver anmelderne Ida E. Gjørup og Peter Skinhøj.
Edvard Munch: Det syge barn, 1925. CC BY 4 The Munch Museum
Forfatter(e)
Ida E. Gjørup, speciallægekonsulent i infektionsmedicin og intern medicin og Peter Skinhøj, professor emeritus, dr. med. Interessekonflikter: ingen
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Thorkild I.A. Sørensen | 09/12
1 Kommentar
af Morten Ellemose Gulev | 06/12
1 Kommentar
af Jon Erik Fraes Diernæs | 05/12
1 Kommentar
af Jon Erik Fraes Diernæs | 05/12
10 kommentarer
af Sven Refslund Poulsen | 05/12
2 kommentarer
af Kim Varming | 05/12
1 Kommentar