Content area

|

»Helhedsindtrykket af udstillingen er på en gang trist og bevægende«

Udstillingen »Englens kys. Syge piger i nordisk kunst« stiller det helt centrale spørgsmål: Hvorfor bliver den syge pige et markant motiv i nordisk kunst i sidste halvdel af 1800-tallet? Udstillingen er vigtig, fordi den minder os om den store medicinske og sociale udvikling, der er sket i de sidste 150 år, skriver anmelderne Ida E. Gjørup og Peter Skinhøj.
Edvard Munch: Det syge barn, 1925. CC BY 4 The Munch Museum
Forfatter(e)
Ida E. Gjørup, speciallægekonsulent i infektionsmedicin og intern medicin og Peter Skinhøj, professor emeritus, dr. med. Interessekonflikter: ingen
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Cecilie Hviid Christiansen | 07/07
2 kommentarer
af Kristian Mielke-Christensen | 06/07
5 kommentarer
af Bodil Thordis Lyngholm | 03/07
6 kommentarer
af Anette Bygum | 02/07
1 Kommentar
af Ejnar Skytte Ankersen | 02/07
1 Kommentar
af Hanne Madsen | 01/07
1 Kommentar
af Jan Henrik Værnet | 01/07
1 Kommentar
af Simon Wehner Fage | 01/07
4 kommentarer