Content area

|

Hvorfor har ingen fortalt mig om klager?

En klage har ændret Andreas Pihls arbejdsliv. Mest på ondt. Klagen var en mavepuster, som han ville ønske, at erfarne læger havde forberedt ham på. Men klagen har også sat tanker i gang om, hvordan læger kan blive bedre til at håndtere klagesager – gennem uddannelsen og inddragelse af patienterne.
»Vi er mennesker, og alle mennesker begår fejl. Men blandt læger er det stadig sådan noget, man rynker lidt på næsen over. Hvis man siger, at man har fået en klage, bliver der lidt stille«. Foto: Claus Bech
Forfatter(e)
Bodil Jessen boj@dadl.dk
Blad nummer: 
Du skal være logget ind for at læse denne artikel
Log ind

Right side

af Torben Mahneke | 22/10
1 Kommentar
af Flemming Amter | 19/10
1 Kommentar
af Henrik Dibbern | 18/10
1 Kommentar
af Jens Langhoff-Roos | 17/10
3 kommentarer
af Tomas Christensen Kjær | 16/10
1 Kommentar
af Lars Lindberg Andersen | 15/10
1 Kommentar
af Johan Tommy Robert Wallentin | 14/10
1 Kommentar